söndag 29 mars 2009

En gammal mamma

Skrev innan helgen om den häftiga helgen i Jönköping med Dylan-konsert och HV-match. Dylankonserten var enligt J-P inte någon höjdare, men Göran Hägglund kanske har en annan bild. Recensenterna har inte alltid rätt! HV vann en fantastisk match mot Frölunda och är nu i final för fjärde gången. Organisation och kämpatakter där laget gick före jaget, är en förklaring till segern.

Själv har jag varit i Jönköping och fått en hel del energi från besöket hos min 90-åriga mor på Kålgårdens äldreboende. Hon har levt ett starkt engagerat liv, fött sex barn och uthärdat långa perioder i den täta och tunga djungeln i Liberia och ett mödosamt pionjärarbete i Etiopien. En mycket stark kvinna som fortfarande vet vad hon vill!

Jag får energi av att möta en fantastisk personal som möter mamma med värdighet och värme, som ser storheten i hjälplösheten.

Jag får energi av att möta mina syskon och se min syster Birgittas konst i konstföreningen Dymlingens utställning om Smålands Jerusalem - inte bara Halleluja.

Jönköping är en fantastisk ort med ett myller av olika influenser, kämpaglöd och entusiasm. Och här har KD ordförandeposten i kommunstyrelsen. Här kan man få energi på många olika plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar