fredag 3 april 2009

Vi är med i något stort

Som en av kristdemokraternas EU-kandidater har jag fått förmånen att under några dagar vara i Bryssel. Vi är med i det vikiga och stora EU-samarbetet och det känns stort. Att vi dessutom då är med de riktigt tunga kristdemokratiska partierna i övriga Europa är förstås en styrka. Vi är med i i den största partigrupperingen i Europa-parlamentet, EPP. Samma gäng som Angela Markel och José Barosso för att nämna ett par.

För mig är det viktigt att inte EU växer till något annat än ett samarbete kring frågor som vi bäst löser på kontinentnivå. Det handlar om kampen mot brottslighet, mot alkohol och narkotika, mot utnyttjande av människor, för en bättre miljö och ett solidariskt förhållningssätt till den del av jordens befolkning som inte har mat för dagen.

Nu är det hög tid att börja engagera dig inför EU-valet den 7 juni. Redan den 20 maj kan du förtidsrösta. Du får gärna bli en del av mitt kampanjteam.

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att jag fick vara med i Bryssel och träffa dig och alla andra duktiga kandidater!
    Vårhälsning från Mariefred

    SvaraRadera