måndag 18 maj 2009

Snickra och klistra och lyssna och prata

Helgen har varit härlig med det där handfasta kampanjarbetet. Hämta masonitskivor och affischer och klister hor ombudsmannen. Ta släpkärran hem och ge sig på att få ihop det hela till en helhet. Att jag tapetserat en del i mitt liv underlättade det hela.

Fredag eftermiddag stod jag utanför Friskislokalen och pratade folkhälsa tillsammans med Sofia Modigh. I lördagen ägnade jag en hel del tid åt kampanjande och lyssna och prata med människor. Det var lätt att kampanja. Många var mycket positiva. Och Alf går hem i stugorna. Till och med på brädgården var en ung grabb på hugget och visste att Alf var med i racet.

Och så var det dags. Kl 12.00 i söndags gick startskottet i min hemkommun Sollentuna för affischeringen. Det var vi och moderaterna och socialdemokraterna som var ute. Härligt att på vissa platser vara först. KD rules.

1 kommentar: